CAPSA SORPRESA
Bon dia a tots i a totes! Com estau? A punt per estrenar un nou dia?
Avui us proposo recuperar una activitat que ens agrada molt i que fa molts de dies que no fem: "la capsa sorpresa". Us enrecordeu del funcionament de l'activitat? Segur que sí, però per si de cas, us deix aquí un petit resum:
1. Sense que l'infant us vegi triau un objecte quotidià (que no sigui una joguina) i ficau-lo dins una capsa, bossa de tela o un altre lloc que no permeti veure'l però sí introduir-hi la mà.
2. Deixau que l'infant l'explori a través del tacte.
3. Permeteu que vagi fent hipòtesis sobre allò que pugui ser i ho dibuixi a un paper.
4. Torn de preguntes. L'infant formula preguntes per tal d'endevinar l'objecte amagat (aquí tal vegada l'haureu d'ajudar ja que encara els costa diferenciar una pregunta d'una afirmació. Pot demanar sobre el tipus de material, la seva utilitat, ubicació dins la casa, color, etc.)
5. Revelam la sorpresa i comprovam si les hipòtesis formulades són certes.
6. Canvi de rol. Ara és l'infant qui tria l'objecte i vosaltres l'heu d'endevinar.
Podeu jugar-hi tantes vegades com volgueu. A les darreres rondes tal vegada no fa falta que l'infant faci el dibuix, si no vol. En què hi hagi una ronda completa ja va bé, la resta podeu treballar de manera oral, posant especial importància en el moment de formular hipòtesis i de fer les preguntes.
Esper que gaudiu d'una de les activitats que més ens agraden a l'escola i, com sempre, em podeu fer arribar les vostres fotos, vídeos, dubtes i suggerències al següent correu electrònic:
samengual@ceipsantferran.com
Avui us proposo recuperar una activitat que ens agrada molt i que fa molts de dies que no fem: "la capsa sorpresa". Us enrecordeu del funcionament de l'activitat? Segur que sí, però per si de cas, us deix aquí un petit resum:
1. Sense que l'infant us vegi triau un objecte quotidià (que no sigui una joguina) i ficau-lo dins una capsa, bossa de tela o un altre lloc que no permeti veure'l però sí introduir-hi la mà.
2. Deixau que l'infant l'explori a través del tacte.
3. Permeteu que vagi fent hipòtesis sobre allò que pugui ser i ho dibuixi a un paper.
4. Torn de preguntes. L'infant formula preguntes per tal d'endevinar l'objecte amagat (aquí tal vegada l'haureu d'ajudar ja que encara els costa diferenciar una pregunta d'una afirmació. Pot demanar sobre el tipus de material, la seva utilitat, ubicació dins la casa, color, etc.)
5. Revelam la sorpresa i comprovam si les hipòtesis formulades són certes.
6. Canvi de rol. Ara és l'infant qui tria l'objecte i vosaltres l'heu d'endevinar.
Podeu jugar-hi tantes vegades com volgueu. A les darreres rondes tal vegada no fa falta que l'infant faci el dibuix, si no vol. En què hi hagi una ronda completa ja va bé, la resta podeu treballar de manera oral, posant especial importància en el moment de formular hipòtesis i de fer les preguntes.
Esper que gaudiu d'una de les activitats que més ens agraden a l'escola i, com sempre, em podeu fer arribar les vostres fotos, vídeos, dubtes i suggerències al següent correu electrònic:
samengual@ceipsantferran.com
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada