Coincidències: el procés de lectoescriptura

El nom propi, els dels companys i companyes i els dels familiars són elements motivadors per treballar el llenguatge escrit amb els infants d’educació infantil. Així, les primeres lletres que solen reconèixer són les que formen part del seu nom. Primer interioritzen la primera, la lletra capitana, i la identifiquen com pròpia. -"és la meva!"-, com si es tractés d'una possessió més, propi de l'etapa egocèntrica en què estan immersos. De mica en mica, van reconeixent altres lletres que també els hi són pròpies i les de les persones més significatives.
Una de les activitats que hem realitzat aquesta setmana ha sigut la d'esbrinar amb quines lletres coincidíem amb l'artista del moment, n'Arcimboldo. Així, hem escrit el seu nom amb lletres grans a la pissarra i cada infant ha anat situant el seu propi nom sota la lletra que compartia amb l'artista. Una vegada finalitzada la primera part, hem fet un recompte de les persones que coincidien amb cada lletra i hem fet una anàlisi de la lletra més compartida i la que menys. D'aquesta manera, a part d'introduir-nos en el món de la lectoescriptura, reconeixent sons i grafies, també hem treballat la part matemàtica a través del comptatge, el reconeixement i la grafia dels nombres i també l'estadística. Per finalitzar, cadascú ha decorat una de les lletres del nom de l'artista.









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ENGINYERIA NAVAL (FEEDBACK)

SUPERFESTA