El misteri de les llavors

 Benvolgudes famílies,

Aquesta setmana les llavors han continuat essent el vehicle per a l'aprenentatge de molts de conceptes i coneixements. Per una banda, hem treballat a partir del mètode científic, observant, fent hipòtesis, raonant,comprovant i enregistrant els resultats. L'activitat ha consistit en esbrinar com podrien ser i la quantitat de llavors que podrien contenir determinades fruites. Després de pensar-ho, raonar-ho i apuntar-ho, hem partit la fruita, hem extret les llavors i hem comprovat les hipòtesis formulades. Hem de dir que també ens ha sorprès comprovar que algunes fruites no tenien llavors!





Per altra banda, també hem treballat alguns racons matemàtics, com és el cas del reconeixement de figures geomètriques resseguint el seu traç amb cigrons, l'elaboració de seriacions més complexes o, seguint amb el treball d'aprendre a fer hipòtesis, hem fet estimacions de les cullerades d'arròs que podrien cabre en determinats recipients i després ho hem comprovat. Aquesta darrera activitat porta un nivell més de complexitat, ja que cal concentrar-se bé per no descomptar-se. Per altra banda, és un interessant exercici que permet observar com cada infant percep i té interioritzat el concepte de volum. Hi ha infants que només es fixen en l'alçada del recipient; altres entenen que encara que sigui més baix, l'amplada juga un paper important. Us convid que, si teniu ocasió, ho faceu a casa. Estic segura que us sorprendrà molt i ho passareu molt bé!









Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

DESCOBRINT PAUL KLEE (I)

Sortida a Illetes