Sobre mides i grandàries

Aquesta setmana hem estat treballant la mesura a través d'alguns reptes. En l'etapa d'infantil, el concepte centímetre i metre és molt abstracte i poc palpable, per això cal fer servir altres unitats no convencionals que els siguin més significatives i properes. A aquestes edats molts dels atributs dels objectes els interioritzen a partir de la comparació, prenent un element de referència i comparant la resta en funció d'aquest.

El repte que vam proposar en aquesta ocasió era el de mesurar figures geomètriques a partir de la quantitat de gemmes de vidre que hi cabien sobre la seva superfície. Cada infant de manera lliure, escollia aquelles peces que volia mesurar, hi col·locava les gemmes i, un cop coberta tota la superfícies, en feia el recompte i cercava el número corresponent, ajudant-se de la recta numèrica. D'aquesta manera podia comparar-les. Així, per saber si un número era més gran que l'altra, anava comptant sobre la recta numèrica, de manera que com més amunt es situés el nombre, volia dir que era més gran. Tot un exercici d'observació, manipulació i deducció!

                                                                 







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUPERFESTA

Sortida a la Torre des Pi des Català